برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوعیت موسیقی از منظر قرآن

 

آزاد اندیشی این است که در سرزمین های ناشناخته حرکت کنید بدون تعصب و لجاجت بر نظر خود - وجود نظر مخالف با رعایت اخلاق - باید راه تحول را بازگذاشت و آن را مدیریت کرد تا به ساختار شکنی منجر نشود و نیز به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره کرسی آزاد اندیشی اشاره فرمودند.

دیدگاه مقام معظم رهبری« حفظه الله » : اگر بخواهید در توسعه اندیشه و علم کار کنیم احتیاج داریم به آزاد فکر کردن ، آزاد اندیشی در جامعه ما یک شعار مظلوم است برای علاج بیکاری ها و رها از هرج و مرج فرهنگی ، بهترین راه این است که آزادی بیان در چارچوب قانون و اسلام داشته باشید و آنکه کمک می کند به پیشرفت کشور آزادی فکرهاست ، نترسیدن به تشویق و تحریف دیگران نگاه نکردن است .

لهو هر چیزی است که انسان را از مهمش منحرف کند و مهم انسان رسیدن به کمال نهایی است و موسیقی از جمله چیزهایی است که انسان را از راه راست باز می دارد. 

قرآن به تنهایی نمی تواند پاسخگوی ما باشد بلکه دست ما را در دست ائمه معصومین قرار داده اشاره ای کردند به اینکه هر موسیقی لغو و لهو نیست بلکه موسیقی که انسان را از راه مستقیم منحرف کند پس مطلق موسیقی حرام نیست بلکه نوع خواندن مورد نظر است ، موسیقی چه هیجانی باشد و چه نشاط آور چه غم انگیز باید به ویژگی مطرب بودن آن نگاه کرد .

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.